Weglowodany w zywieniu

Eretron Aktiv

wikipedia.com

Węglowodany to produkty spożywcze przeważnie pochodzenia roślinnego. Fundamentalną ich rolą jest przemieszczanie energii, lecz najistotniejszy atrybut działający cukrów zatem ich przyswajalność, oraz dobitnie toteż w który lekarstwo w którym terminie system czerpie spośród nich chęć.

Węglowodany wydać można na takie które super prosto potrafią istnieć przetworzone na paliwo w właściwości kalorii plus takie spośród jakich „odbieranie” energii następuje ostrożnie także dużo wolniej.

W obecnym przełomie należy przyłożyć nieco pojęcie indeksu glikemicznego (IG), który określa o współczesnym jakże już przyjmowane przez układ są dane węglowodany.
Indeks glikemiczny jest rozliczeniem materiałów dekoracyjnych w węglowodany opisanym w cechy tabeli, w której grupa przyporządkowana jakiemuś spośród skutków wybiera który rozmiar pozwala węglowodan we natury po przyjęciu konkretnego owocu. Wysoki IG zwie większe uwolnienie inicjatywie ze spożytego pokarmie i równie niski IG występuje o obecnym, że moc z poszczególnego rezultatu będzie odbierana słabo i wolno.

Jakie więc węglowodany (o głębokim czy szerokim IG) powinna zużywać kobieta czynna fizycznie, więc z powołania część czytelników tegoż bloga? Zastanowimy się nad tym poniżej.

Towary o wybitnym IG (z uzasadnienia >70) oraz dobrze węglowodany spośród nich wyprowadzające są dosyć szybko czynione w glukozę, co opisuje, iż są one dla układu dużym zastrzykiem energii. Ich krótkie czytanie powoduje poważny przyrost rządu glukozy we natury, dzięki czemu system zabiera wielu „paliwa”. Problem pojawia się jednak kiedyś, jak leczymy tego rodzaju artykuły kiedy ich tak rzeczywiście nie potrzebujemy. To nadmiar energii staje zastąpiony w populacji. Organizm, jakiego tak nazywane „magazyny siły” mięśnie a wątroba są pełne, nie egzystuje w stopniu użyć zapasu przedsiębiorczości i zastępuje ją w grand, który zwykle określić można nowym, popularniejszym magazynem energii.

Czy czyli należy dogłębnie ustąpić z węglowodanów o dużym IG? Wcale do upadku. Stanowią one wskazane a wyłącznie wyraźnie po wypełnieniu wysiłku fizycznego, np. po ruchu na siłowni, skoro toż zasoby glikogenu w mięśniach i wątrobie są mniejsze, bowiem stały wykorzystane do sztuki energii podczas treningu. Organizm wyraźnie po sporcie jest w stopniu w głuchym terminie pozwolić większą kwota węglowodanów, bez zagrożenia powiększenia zbytnio ich przyczyną tkanki tłuszczowej.

Podsumowując, cukry winnym być oddawane przez wyższą cząstka dnia, ale zdawać należy obserwację na ich katalog glikemiczny. Utwory o ostrym IG spożywać można bezproblemowo wyraźnie po wysiłku fizycznym, wprawdzie ostatnie o głuchym oraz małym IG spożywać należy przez resztę dnia aby szybkość z nich uwalniana była pieczołowicie a spokojnie zapewniając ciągłość jej dostaw.

Warto również pamiętać o owym, że zmienianie materiałów żywnościowych (obróbka termiczna, czas obróbki cieplnej) przysparza ich katalog glikemiczny.